\
Którą reklamę wybrać ?
Każda firma która chce zwiększyć sprzedaż produktów lub usług, stoi przed wyborem z jakiego kanału marketingu skorzystać aby efektywnie pozyskiwać nowych klientów. Jest to bardzo ciekawe zagadnienie gdyż firmy zajmujące się sprzedażą usług marketingowych starają się forsować metody które przynoszą im najwyższy dochód a nie zawsze idzie to w parze z interesem klienta zlecającego działania reklamowe. Aby odrobinę rozświetlić drogę którą podążają przedsiębiorcy, poniżej przedstawię kilka metod na pozyskanie klientów.
Reklama w wyszukiwarkach internetowych.
Marketing za pomocą wyszukiwarek internetowych dzieli się na dwie metody. Szybka i droga czyli programy PPC, a dokładniej reklamy wyświetlane przy wynikach wyszukiwania. Oraz standardowe pozycjonowanie które jest znacznie tańsze niż reklamy wokół wyników wyszukiwania. Jednak na wyniki pozycjonowania należy bardzo długo czekać a czasami osiągnięcie zamierzonego efektu jest nawet niemożliwe z uwagi na ugruntowaną pozycję konkurencji oraz ilość innych firm które oblegają najpopularniejsze frazy.
Reklamy PPC są bardzo efektywne jednak ich koszt jest uzależniony od budżetu konkurencji która również będzie walczyła o najlepsze miejsca dla ich ogłoszeń. Koszt jednego kliknięcia w reklamę zamieszczoną wokół wyników wyszukiwania, jest dość znaczny, zazwyczaj zaczyna się od 10 groszy a potrafi skończyć na 50 zł. Wszystko zależy od ilości konkurencji na daną frazę. W dodatku ceny ustalane są w tak zwanym systemie aukcyjnym. Jeśli nasza reklama uzyska lepszy stosunek ceny do budżetu zaplanowanej kampanii, jest bardzo możliwe że konkurencja podwyższy wartość kliknięcia aby przejść na lepszą pozycję i wypchnąć nasze ogłoszenie. Można w ten sposób wpaść w błędne koło stałego podnoszenia wartości pojedynczego kliknięcia aż do granic opłacalności.
Bardziej efektywne jest pozycjonowanie, pozycję można ugruntować i każde wyszukiwanie i przejście na stronę nie będzie powodowało dodatkowych kosztów. Jednak dotarcie do pierwszej dziesiątki jest bardzo kłopotliwe w szczególności gdy na tą samą frazę jest więcej niż dziesięciu konkurentów. Przystępując do pozycjonowania musisz uzbroić się w cierpliwość. Dodatkowo nie należy zaczynać takiego działania nie posiadając praktycznej wiedzy. Każdej osobie która chce pozycjonować swoją witrynę na własną rękę zalecam przeczytanie książki poświęconej tej tematyce lub skorzystanie z konsultacji. Bez tego można sobie jedynie zaszkodzić szukając szybkich i mało czasochłonnych metod zdobywania pozycji.
E-mail marketing.
To jedno z najskuteczniejszych narzędzi do szybkiego pozyskiwania klientów. Pozyskanie bazy danych jest kłopotliwe dlatego w początkowej fazie tego zadania polecam skorzystanie z dostępnych w internecie usług mailingu od firm które posiadają zgody na wysyłanie mailingów reklamowych do swoich odbiorców.